Algemene CONTRACT- & FACTUURvoorwaarden

1. Deze algemene contract- en factuurvoorwaarden (verder afgekort als ‘algemene voorwaarden’) zijn, met uitsluiting van enige andere, van toepassing op de relatie tussen GO4SAFETY BV en de klant. Meer bepaald zijn deze algemene voorwaarden van toepassing op alle offertes, overeenkomsten, facturen en opdrachten van GO4SAFETY BV, behoudens indien deze laatste zich schriftelijk uitdrukkelijk en voorafgaandelijk met een afwijkende regeling akkoord heeft verklaard. Deze algemene voorwaarden hebben steeds voorrang op eventuele voorwaarden van de klant.

Offertes

2. Alle offertes zijn vrijblijvend en binden GO4SAFETY BV op geen enkele wijze. De geldigheidsduur van alle offertes van GO4SAFETY BV is één maand vanaf de offertedatum.

3. De goedkeuring van een offerte dient schriftelijk te worden bevestigd. Door de goedkeuring van de offerte komt op definitieve en onherroepelijke wijze de overeenkomst met GO4SAFETY BV tot stand en accepteert de klant de toepasselijkheid van huidige algemene voorwaarden. Deze goedkeuring door de klant geeft ook aanleiding tot onmiddellijke en volledige facturatie.

4. Wanneer een bestelling wordt geplaatst, wordt de klant geacht akkoord te gaan met de offerte en de algemene voorwaarden. Het stopzetten van een opdracht verbindt de klant ertoe de gemaakte kosten integraal te vergoeden (onder meer doch niet limitatief: administratiekosten, opstartkost, studiekost dossier, voorbereiding risicoanalyses, verplaatsingsvergoeding, …) met een forfaitair minimumbedrag van 350,00 €. Alle prestaties worden gerekend aan een tarief van 120,00 €/u excl. BTW.

5. Zolang de offerte niet werd aanvaard, kan GO4SAFETY deze op elk moment intrekken zonder opgave van reden.

6. Elke daad van samenwerking of aanvaarding van offerte, plaatsten van een bestelling, … geldt tevens als uitdrukkelijke aanvaarding van deze algemene voorwaarden.

Prijzen

7. Alle opgegeven prijzen zijn steeds exclusief BTW en exclusief eventuele andere taksen, belastingen, heffingen, enz. tenzij anders vermeld.

8. Voor de prijzen vermeld op de offerte geldt steeds:
– de prijzen zijn geldig tijdens de geldigheidsduur van de offerte en tot het einde van het lopende kalenderjaar;
– de prijzen worden na de geldigheidsduur automatisch aangepast aan het indexcijfer der consumptieprijzen met als basis het indexcijfer van de maand december van het voorgaande kalenderjaar;
– de prijzen worden jaarlijks op 31 december aangepast aan het indexcijfer der consumptieprijzen met als basis het indexcijfer van de maand december van het voorgaande kalenderjaar;
– bij indexstijgingen van meer dan 2% tijdens het lopende kalenderjaar worden de prijzen tussentijds aangepast met als basis het indexcijfer de maand december van het voorgaande kalenderjaar.

9. GO4SAFETY BV heeft het recht na schriftelijke kennisgeving de overeengekomen prijzen te herzien indien zich bijzondere omstandigheden voordoen die een stijging van de werkingskosten of patronale lasten met zich meebrengen. Deze indexering kan slechts per kwartaal worden doorgevoerd, en mits kennisgeving minstens 2 weken voorafgaandelijk aan de indexering.

Bestellingen

10. Elke bestelling (onder welke vorm dan ook), verbindt de klant op definitieve en onherroepelijke wijze. De bestelling brengt de verbintenis met zich mee om GO4SAFETY BV de opdracht te laten uitvoeren. Het stopzetten van een opdracht verbindt de klant ertoe de gemaakte kosten integraal te vergoeden (onder meer doch niet limitatief: administratiekosten, opstartkost, studie dossier, voorbereiding risicoanalyses, verplaatsingsvergoeding, …)met een forfaitair minimumbedrag van 350,00 €. Alle prestaties worden gerekend aan een tarief van 120,00 €/u excl. BTW.

11. Met het plaatsen van een bestelling wordt de klant geacht akkoord te gaan met de algemene voorwaarden.

12. Elke bestelling geeft aanleiding tot onmiddellijke en volledige facturatie.

13. Alle bestellingen voor dienstverlening met een volume van minder dan 5 dagen worden volledig gefactureerd bij bestelling. De factuur is integraal verschuldigd voor de opstart van de opdracht. Reservaties zijn pas definitief na integrale betaling van de factuur.
Alle bestellingen voor dienstverlening met een volume van minimum 5 dagen, worden maandelijks afgerekend op de laatste werkdag van de maand op basis van de werkelijk geleverde diensten of prestaties van de voorbije maand.

14. Opleidingen worden volledig gefactureerd bij bestelling. De factuur is integraal verschuldigd voor de opstart van de opleiding. Inschrijvingen zijn pas definitief na integrale betaling van de factuur.

15. Bestellingen van goederen worden volledig gefactureerd bij bestelling. De factuur is integraal verschuldigd voor de levering van de goederen. Alle goederen blijven volledige eigendom van GO4SAFETY zolang de factuur niet volledig werd betaald.

Facturen & betalingen

16. Alle facturen zijn betaalbaar in EURO, contant netto zonder korting. Alle facturen zijn betaalbaar binnen de 14 kalenderdagen vanaf factuurdatum, tenzij anders vermeld op de factuur.

17. Elke betwisting m.b.t. een factuur moet binnen de 8 kalenderdagen na factuurdatum per aangetekend schrijven worden overgemaakt, zoniet is het protest onontvankelijk.

18. Bij niet-betaling op de vervaldag van de factuur wordt automatisch en van rechtswege, zonder voorafgaandelijke ingebrekestelling, het factuurbedrag verhoogd met een intrestvoet van 14,00% per jaar (minstens met een nalatigheidsintrest zoals bepaald in art. 5 van de Wet van 2 augustus 2002 betreffende de bestrijding van de betalingsachterstand handelstransacties) en een forfaitaire schadevergoeding van 15% op de verschuldigde sommen met een minimum van 180,00 € en een maximum van 5.000,00 €.

19. Elke schriftelijk toegekende betalingsmodaliteit komt van rechtswege te vervallen en alle facturen – ook de niet vervallen facturen – worden onmiddellijk opeisbaar vanaf de wanbetaling van één enkele factuur, in geval van RSZ-dagvaardingen, in geval van een inhoudingsplicht FOD Financiën of andere tekenen van dubieuze solvabiliteit van de klant. In dergelijke gevallen worden alle facturen (zelfs deze die niet vervallen zijn) van rechtswege opeisbaar.

20. GO4SAFETY BV is gerechtigd een opdracht stop te zetten en de overeenkomst onmiddellijk te ontbinden indien de klant zijn betalingsverplichtingen niet naleeft. De klant kan hiervoor geen schadevergoeding eisen. Alle hieruit voortvloeiende kosten zijn tevens ten laste van de klant.

Intellectuele eigendom, copyright & confidentialiteit

21. Alle studies, documenten, procedures, instructies, dossiers, werkplannen, concepten, presentaties, opleidingsmateriaal e.d. uitgevoerd en/of opgemaakt door GO4SAFETY BV mogen steeds door de klant gebruikt worden voor de doeleinden waarvoor ze werden opgemaakt, eenmalig tijdens de duur van de opdracht. Dit gebruiksrecht vervalt zodra de opdracht van GO4SAFETY BV wordt beëindigd.

22. Alle studies, documenten, procedures, instructies, dossiers, werkplannen, concepten, presentaties, opleidingsmateriaal, sjablonen en templates die door GO4SAFETY BV werden ontwikkeld blijven steeds de intellectuele eigendom van GO4SAFETY BV. Het is de klant niet toegelaten ze te verkopen, te publiceren, te commercialiseren, te kopiëren, door te geven, verder te exploiteren, enz. tenzij met de voorafgaandelijke schriftelijke toestemming van GO4SAFETY BV. Op alle documenten geldt een uitdrukkelijk copyright die niet begrensd is in de tijd. Deze copyright geldt eveneens voor documenten die GO4SAFETY BV tijdens de opdracht ter beschikking stelt.

23. De inhoud van de specifieke studies, documenten, procedures, instructies, dossiers, werkplannen, concepten, presentaties, opleidingsmateriaal e.d. opgemaakt exclusief op vraag van en voor de klant blijven de intellectuele eigendom om van de klant.

24. Alle studies, documenten, procedures, instructies, dossiers, werkplannen, concepten, presentaties, opleidingsmateriaal, sjablonen en templates die door de klant werden ontwikkeld, blijven steeds de intellectuele eigendom van de klant. GO4SAFETY verbindt er zich toe deze niet te verkopen, te publiceren, te commercialiseren, te kopiëren, noch door te geven of verder te exploiteren, tenzij met de voorafgaandelijke schriftelijke toestemming van de klant.

25. GO4SAFETY verbindt zich ertoe om alle bekomen informatie en documenten waarvan zij ter gelegenheid van de opdracht kennis heeft gekregen, met de meeste discretie te behandelen en de vertrouwelijkheid te bewaren. Zij zal alle redelijke maatregelen nemen om gedurende de opdracht alle gegevens die door de klant werden verstrekt, enkel te gebruiken in het kader van de haar toevertrouwde opdracht.

Leveringen van diensten, levering van opleidingen op maat & in-house opleidingen (SafetySupport – SafetyCheck – SafetyTraining)

26. De klant krijgt voorafgaandelijk elk dossier, document, presentatie of opleidingsdocument ter goedkeuring voorgelegd. Wanneer deze stap op verzoek van de klant wordt overgeslagen of onder tijdsdruk niet haalbaar is, kan GO4SAFETY hiervoor geen aansprakelijkheid worden weerhouden.

27. Alle prestaties die door toedoen van of op verzoek van de klant buiten de kantooruren dienen te worden geleverd (alsook op zaterdag, zondag en feestdagen) geven aanleiding tot bijkomende facturatie:
– Prestaties tussen 19.00 ’s avonds & 7.00 ’s morgens, toeslag van 100% op het gebruikelijke tarief.
– Prestaties op zaterdag tijdens de kantooruren, toeslag van 50% op het gebruikelijke tarief.
– Prestaties op zon- en feestdagen, toeslag van 150% op het gebruikelijke tarief.

28. Leverings- of uitvoeringstermijnen worden door GO4SAFETY BV opgegeven bij benadering en zijn niet bindend GO4SAFETY kan niet gehouden worden tot betaling van enige schadevergoeding wanneer de voorziene termijnen niet worden behaald. GO4SAFETY zal in elk geval het nodige doen om binnen een redelijke termijn te leveren.

29. Verplaatsingstijd voor het leveren van diensten op locatie worden steeds door de klant vergoed aan het uurtarief vermeld op de offerte, met een minimum van 99 €/uur, tenzij anders overeengekomen.

30. Kilometervergoeding voor het leveren van diensten op locatie worden steeds door de klant vergoed aan het tarief vermeld op de offerte, met een minimum van 0,75 €/km, tenzij anders overeengekomen. De afstanden worden steeds berekend vanaf onze maatschappelijke zetel tot op de locatie waar de prestaties worden geleverd.

Verantwoordelijkheden van de klant

31. De klant is verantwoordelijk voor alle taken die hem wettelijk zijn toegewezen in het kader van de wet van 4 augustus 1996 betreffende het welzijn van de werknemers bij de uitvoering van hun werk (B.S., 18.9.1996) en de daaruit volgende uitvoeringsbesluiten.

32. GO4SAFETY BV heeft als missie en opdracht de Interne Dienst voor Preventie en Bescherming op het Werk van de klant te adviseren en te ondersteunen. Verder heeft GO4SAFETY BV als opdracht veiligheidsopleidingen te verzorgen in het kader van de wet van 4 augustus 1996 betreffende het welzijn van de werknemers bij de uitvoering van hun werk (B.S., 18.9.1996). De taken en opdrachten van de interne preventieadviseur, zoals bedoeld in de ‘Codex over het welzijn op het werk – Boek II.- Organisatorische structuren en sociaal overleg – Titel 1.– De interne dienst voor preventie en bescherming op het werk (B.S., 2.6.2017)’, worden geenszins overgenomen door GO4SAFETY BV. Deze taken en opdrachten dienen steeds door de klant zelf te worden vervuld.

33. De vervulling van alle in artikelen 31 en 32 omschreven verplichtingen in hoofde van de klant vormt op ieder ogenblik een noodzakelijke voorwaarde voor de uitvoering van de dienstverlening van GO4SAFETY BV aan de klant. Bij gebreke hieraan kan GO4SAFETY BV hetzij deze opdracht uitvoeren mits bijkomende prestaties, welke afzonderlijk zullen worden aangerekend, hetzij de verdere uitvoering van de opdracht weigeren.

34. De klant dient steeds alle noodzakelijk informatie/inlichtingen te bezorgen die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de opdracht van GO4SAFETY. De klant is als enige aansprakelijk voor de gevolgen voortvloeiend uit het niet, niet-tijdig, onvoldoende of foutief doorgeven van deze informatie. Alle rechtzettingen, laattijdige meldingen en/of kosten hierdoor veroorzaakt geven aanleiding tot bijkomende facturatie aan de klant. De klant dient aan GO4SAFETY BV schriftelijk en tijdig, dit is minstens 48 uur op voorhand (zaterdag, zondag en officiële feestdagen niet meegerekend), tenzij anders overeengekomen, volledige en duidelijke instructies en mededelingen te bezorgen met betrekking tot een opdracht.

Annuleringen

35. Het stopzetten of annuleren van eender welke opdracht verbindt de klant ertoe alle gemaakte kosten integraal te vergoeden, waarbij minstens een forfaitair bedrag van 350,00 € excl. BTW verschuldigd zal zijn.

36. Bij stopzetten of annuleren van open opleidingen, opleidingen op maat of in-house opleidingen zal steeds een forfaitaire kost worden gefactureerd, berekend als volgt (en telkens met een minimumbedrag van 350,00 € excl. BTW)
– 25% van de prijs, exclusief toegestane kortingen, bonussen en BTW, verschuldigd bij annulering tot uiterlijk 90 dagen voor de start van de opleiding;
– 50% van de prijs, exclusief toegestane kortingen, bonussen en BTW, verschuldigd bij annulering tot uiterlijk 60 dagen voor de start van de opleiding;
– 75% van de prijs, exclusief toegestane kortingen, bonussen en BTW, verschuldigd bij annulering tot uiterlijk 30 dagen voor de start van de opleiding;
– Annuleringen binnen de 30 dagen voor de start van de opleiding: volledige factuurbedrag is verschuldigd.

GO4SAFETY kan steeds een hogere vergoeding vorderen indien de werkelijke geleden schade hoger ligt dan voormelde forfaitaire vergoedingen.

Alle eventueel ontvangen materialen (welkomstcadeau, syllabi, e.d.) dienen in geval van annulering op eenvoudig verzoek van GO4SAFETY BV in perfecte staat terug op haar maatschappelijke zetel afgeleverd te worden binnen 14 dagen. Bij gebreke hieraan is een vergoeding verschuldigd van 200,00 € per deelnemer.

De KMO-portefeuille komt niet tegemoet in annuleringskosten.

37. GO4SAFETY BV kan een opdracht of opleiding eenmalig en zonder motivering annuleren (uit praktische overwegingen) en een nieuwe datum voorstellen. De klant kan hiervoor geen schadevergoeding eisen. In dat geval kan de klant kiezen de opleiding op een later bepaalde datum te volbrengen, dan wel terugbetaling vragen van het betaald bedrag voor betreffende opleiding.

38. In geval de medewerker, consultant, docent of lesgever van GO4SAFETY BV niet of niet tijdig op een afspraak aanwezig kan zijn (bv. overmacht, file,…), zal hij de klant zo snel mogelijk verwittigen. De opleiding gaat (indien mogelijk) door, rekening houdend met de vertraging. Uitzonderlijk wordt er een nieuwe afspraak gemaakt in overleg met de klant. Dit kan in geen geval aanleiding geven tot een vordering tot schadevergoeding vanwege de klant. GO4SAFETY BV zal in dat geval ook geen extra vergoeding aanrekenen aan de klant.

Parkeergelegenheid

39. De klant zorgt steeds voor een gratis parkeergelegenheid nabij de ingang van de plaats van de opdracht (binnen een straal van maximaal 1 km). Bij gebrek aan een gratis parkeergelegenheid zullen de parkeerkosten en verliestijden van de consultant integraal worden doorgerekend aan de klant, dit met een forfaitair minimum van 25,00 € per halve dag.

GDPR

40. Partijen verklaren ten volle de Europese en Belgische regelgeving inzake privacy en bescherming van persoonsgegevens na te leven.

41. Gedurende de looptijd van de opdracht vindt regelmatig een uitwisseling van persoonsgegevens plaats tussen GO4SAFETY BV en de klant. GO4SAFETY BV en de klant zijn gehouden de persoonsgegevens te behandelen overeenkomstig de Privacywet en aanverwante wetgeving. GO4SAFETY BV zal geen persoonsgegevens aan de klant mogen doorgeven, behalve in de gevallen die door de wet bepaald zijn. Ingeval van toegestane overdracht is de klant ertoe gehouden om de nodige maatregelen te nemen om de veiligheid van de persoonsgegevens te verzekeren en de Privacywet en aanverwante wetgeving te respecteren. De klant is ervoor verantwoordelijk dat aan GO4SAFETY BV alleen persoonsgegevens worden verstrekt indien en voor zover de klant hiertoe gerechtigd is en de eventueel noodzakelijke toestemming hiervoor heeft verkregen van de betrokkenen. De klant vrijwaart GO4SAFETY BV tegen elke aanspraak in verband met een schending door de klant van het bepaalde in dit artikel. De klant zal in diens relatie met zijn medewerkers die betrokken zijn bij de uitvoering van de opdracht, de nodige contractuele afspraken maken opdat deze werknemers eveneens gehouden zijn tot deze verplichting. Voor de uitvoering van de opdracht met de klant, verwerkt GO4SAFETY BV persoonsgegevens van contactpersonen van de klant met de nodige zorgvuldigheid en vertrouwelijkheid, overeenkomstig haar privacy beleid (te raadplegen op https://www.go4safety.be/privacyverklaring). De klant dient voor opstart van de samenwerking dit privacy beleid na te lezen en eventuele opmerkingen voorafgaandelijk aan de opstart van de opdracht te bezorgen.

Bijzondere voorwaarden bij werving van GO4SAFETY-medewerkers door de klant

42. GO4SAFETY BV heeft recht op vergoeding indien de klant een medewerker van GO4SAFETY BV, – ongeacht het sociaal statuut van deze medewerker -, in dienst wenst te nemen, hetzij rechtstreeks, hetzij via een derde partij, gedurende de looptijd van een opdracht en/of binnen een periode van 12 maanden na beëindiging daarvan. De klant zal in dat geval aan GO4SAFETY BV een vergoeding betalen zoals hieronder bepaald. Deze bepaling is van toepassing ongeacht de vorm van tewerkstelling van deze medewerker (vaste / tijdelijke tewerkstelling, detachering, zelfstandige activiteit,…).

43. Indien de klant (of een met de klant verbonden vennootschap zoals zustervennootschap, onderneming met dezelfde (feitelijke) bestuurders, …) tijdens de hierboven vermelde periode toch tot aanwerving van of samenwerking met één van deze medewerkers van GO4SAFETY BV overgaat, dan zal deze een forfaitaire vergoeding betalen berekend als volgt:

– Bruto jaarloon van de medewerker bedraagt minder dan 45.000,00 € : 15.000,00 €
– Bruto jaarloon van de medewerker bedraagt tussen 45.001,00 € en 55.000,00 € : 17.500,00 €
– Bruto jaarloon van de medewerker bedraagt tussen 55.001,00 € en 65.000,00 € : 22.500,00 €
– Bruto jaarloon van de medewerker bedraagt meer dan 65.001,00 € : 27.500,00 €

Dit alles onverminderd het recht een hogere vergoeding te vorderen die overeenstemt met de effectief geleden schade. Onder de schade wordt onder meer, doch niet limitatief begrepen: kosten voor prospectie, werving en selectie (bv. selectie-fee voor de aanwerving van eenzelfde profiel), opleidingskosten, kosten inloopperiode, …

Bijzondere voorwaarden specifiek voor open opleidingen (SafetyTraining – ikwordpreventieadviseur.be)

44. In geval de klant zichzelf of medewerkers inschrijft voor een open opleiding met keuzedata, dient de klant binnen de 14 dagen na inschrijving de data door te geven wanneer de verschillende sessies zullen worden gevolgd. De volledige opleiding mag in dat geval door de inschrijver maximaal gespreid worden binnen de voorwaarden die specifiek voor deze opleiding gelden, hetzij de wettelijke bepalingen, hetzij de specifieke bepalingen die GO4SAFETY BV kenbaar maakt bij inschrijving, behoudens in geval van afwijkend schriftelijk akkoord. Indien de inschrijver nalaat om na ingebrekestelling via e-mail door GO4SAFETY BV de voor hem beschikbare data door te geven binnen een termijn van 5 dagen volgend op de ingebrekestelling, geldt dit als eenzijdige verbreking van de inschrijving. In dergelijk geval gelden de voorwaarden beschreven in de rubriek ‘Annuleringen’.

45. De klant heeft in geval van verhindering het recht zich voor deze opleiding door een derde te laten vervangen, mits voorafgaande schriftelijke kennisgeving hiervan en binnen de mate dat dit wettelijk toegelaten is. Dergelijke overdracht van dezelfde inschrijving is slechts eenmaal mogelijk per opleidingscyclus.

46. De klant kan éénmalig, en mits opgave van een geldige reden, zijn deelname aan een ééndaagse opleiding verplaatsen naar een andere datum op voorwaarde dat dit minstens 14 dagen vóór de desbetreffende opleiding schriftelijk gemeld wordt en op voorwaarde van beschikbaarheid van deze opleiding op andere data.

47. Wanneer een opleiding niet plaats kan vinden op de vooropgestelde datum of locatie, zal GO4SAFETY BV de klant hiervan zo snel mogelijk verwittigen. De klant kan vervolgens zijn deelname verplaatsen naar één van de volgende gelijkaardige beschikbare opleidingen. De deelname wordt in geen enkel geval terugbetaald, tenzij anders vermeld door GO4SAFETY BV. GO4SAFETY BV kan niet aansprakelijk gesteld worden voor de reeds geboekte reis & verblijfkosten door de deelnemer.

48. GO4SAFETY BV kan niet aansprakelijkheid worden gesteld voor de gevolgen van verplaatsingen voor, tijdens of na de opleidingen. GO4SAFETY BV neemt dus geen afzonderlijke verzekering BA hiervoor. De klant dient dus zelf de nodige voorzieningen te nemen dienaangaande.

49. Alle informatie die door de lesgevers tijdens de opleiding of opleidingscyclus ter beschikking wordt gesteld, is bedoeld ter informatieve titel. GO4SAFETY BV garandeert op geen enkele wijze de volledige juistheid van de informatie. GO4SAFETY BV verbindt zich op geen enkele wijze tot garanties m.b.t. de informatie en inzichten tijdens de training en kan evenmin aansprakelijk worden gesteld voor verkeerde interpretaties van opleidingen/rapporten of verkeerde toepassingen van de verschafte informatie.

50. De klant aanvaardt uitdrukkelijk dat foto’s en video’s die tijdens de opleidingen van de deelnemers gemaakt worden openbaar mogen geplaatst worden, welke het medium ook is (drukwerk, website, sociale media, DVD, …). Het is echter niet toegelaten om als klant/deelnemer foto-, audio- en video-opnames te maken of te verspreiden. Wie dit niet respecteert, wordt onherroepelijk uit de opleiding of de opleidingscyclus gezet. Hiervoor wordt geen schadevergoeding gegeven. De deelname wordt in geen enkel geval terugbetaald. GO4SAFETY BV kan in dat geval ook niet aansprakelijk gesteld worden voor de reeds geboekte reis- & verblijfkosten door de klant.

51. GO4SAFETY BV behoudt zich het recht om de deelname aan eender welke training of opleiding te weigeren mits bijzondere motivering (bv. verstoring vorige opleiding, concurrerende activiteiten deelnemer, …).

52. Wanneer een klant of deelnemer storend gedrag vertoont tijdens de opleiding/training, kan deze uit de zaal worden gezet. Het inschrijvingsgeld wordt niet terugbetaald. Evenmin kan enige schadevergoeding worden gevorderd door klant.

53. Bij stopzetten of annuleren van deze open opleidingen gelden de voorwaarden uit de rubriek ‘Annuleringen’.

Specifieke aanvullende voorwaarden voor de leveringen van goederen

54. Leverings- of uitvoeringstermijnen worden door GO4SAFETY BV opgegeven bij benadering en zijn niet bindend. GO4SAFETY kan niet gehouden worden tot betaling van enige schadevergoeding wanneer de voorziene termijnen niet worden behaald. GO4SAFETY zal in elk geval het nodige doen om binnen een redelijke termijn te leveren.

55. Alle goederen blijven de uitdrukkelijke eigendom van GO4SAFETY BV zo lang de volledige prijs van de goederen niet volledig is betaald.

56. Het transport en de verzendingen zijn steeds op risico van de klant, zelfs indien de kosten van de verzendingen of het transport en/of verplaatsing ten laste valt van GO4SAFETY BV. De klant dient de bestellingen bij aankomst onmiddellijk na te kijken ten einde eventueel verhaal uit te oefenen tegen de vervoerder.
In geval van gebreken dient elke klacht gemotiveerd binnen de 8 kalenderdagen na de levering aan GO4SAFETY BV schriftelijk, aangetekend te worden overgemaakt.

57. De waarborg m.b.t. de verkochte goederen beperkt zich tot de waarborg verstrekt door de fabrikant. Bij gebreke hieraan maximaal zes maanden. De garantie beperkt zich tot de levering van de door GO4SAFETY BV defect bevonden onderdelen doch niet op het uurloon voor vervanging, voor tweedehandsmateriaal en herstelling.
Voor tweedehandsmateriaal en herstelling wordt de garantie zoals hierboven beschreven beperkt tot drie maand. In dat geval worden enkel de defecte onderdelen hetzij vervangen hetzij hersteld.
GO4SAFETY BV behoudt zich het recht voor om defecte onderdelen dan wel te vervangen hetzij te herstellen.
Er zal hoe dan ook en onder geen enkele omstandigheid enige schadevergoeding worden uitbetaald aan de klant.

58. Een bestelling van goederen is steeds definitief. Er worden in geen enkel geval annuleringen aanvaard.

Aansprakelijkheid GO4SAFETY

59. GO4SAFETY BV neemt voor het leveren van haar prestaties uitsluitend inspanningsverbintenissen op zich. De dienstverlening van GO4SAFETY BV is een middelenverbintenis en geen resultaatsverbintenis.

60. GO4SAFETY BV kan niet aansprakelijk gesteld worden voor onvolmaaktheden, vergissingen of tekortkomingen, noch voor de daaruit voortvloeiende rechtstreekse en/of onrechtstreekse schade en gevolgschade van welke aard ook. De klant is persoonlijk verantwoordelijk t.o.v. derden, voor de schade die veroorzaakt wordt door de inhoud van zijn dossier. Bijgevolg vrijwaart de klant GO4SAFETY BV voor alle bedragen waartoe deze laatste zou kunnen veroordeeld worden, inclusief o.m. de gerechtskosten.

61. Alle informatie die door de lesgevers tijdens de opleiding of opleidingscyclus ter beschikking wordt gesteld, is bedoeld ter informatieve titel. GO4SAFETY BV garandeert op geen enkele wijze de volledige juistheid van de informatie. GO4SAFETY BV verbindt zich op geen enkele wijze tot garanties m.b.t. de informatie en inzichten tijdens de training en kan evenmin aansprakelijk worden gesteld voor verkeerde interpretaties van opleidingen/rapporten of verkeerde toepassingen van de verschafte informatie.

62. Niettegenstaande alle inzichten en informatie hun nut al hebben bewezen, kan GO4SAFETY BV niet garanderen dat dit alles tot dezelfde resultaten zal leiden als in de voorbeelden die gegeven worden tijdens de opleidingen. Alle voorbeelden zijn slechts anekdotisch van aard en kunnen atypisch zijn. De inzichten worden als richtlijn bedoeld. GO4SAFETY BV kan niet aansprakelijk gesteld worden wanneer de klant de resultaten van de voorbeelden niet haalt.

Slotbepalingen

63. Indien enige bepaling van deze algemene contract- of factuurvoorwaarden ongeldig of niet-afdwingbaar wordt geacht onder Belgisch recht, blijven de overige bepalingen volledig van kracht en zal de ongeldige of niet-afdwingbare bepaling worden vervangen door een geldige bepaling die de economische intentie van de oorspronkelijke bepaling het dichtst benadert.

64. Op bovenstaande voorwaarden is uitsluitend het Belgisch recht van toepassing. In geval van betwistingen zijn de Rechtbanken van het arrondissement West-Vlaanderen, afdeling Kortrijk bevoegd.

Einde document.

Versie 9
Laatst bijgewerkt op 27/8/2024